Skapande av blogg

Hej där!

 Idag blev det av även för mig att skapa en blogg. Jag är en studerande djurtekniker och tycker att det behövs en blogg om vårat liv och att det skulle vara väldigt bra. Ni kommer att få följa mig på praktiker och i mitt vardagliga liv.
 
Just nu är jag som sagt studerande och kommer förhoppningsvis att komma ut i arbetslivet om ett år när jag är klar. På min utbildning lär jag mig om lagar för djurskötsel, för både husdjur men mest för försöksdjur eftersom det är med dom jag kommer att arbeta och se till att dom har de så bra som dom bara kan.

Jag har alltid tyckt om djur sedan jag var väldigt liten. Har haft ett antal olika djur under min uppväxt och visste redan då att det var med djur jag skulle jobba med. Dock visste jag inte om försöksdjur på den tiden. Jag började med att gå på ett gymnasium med inriktning djurvård och fick ha ett antal olika praktikplatser, bl.a. på djurpark, djursjukhus och tillsist på en försöksdjursanlägning. Det var då jag blev kär i yrket. När man kom in på avdelningen hade jag som alla andra en egen uppfattning om hur det skulle se ut. Jag trodde att djuren skulle ha det jättedåligt, men alla djur man mötte var väl omhändetagna och mådde bra!
 
Jag bestämde mig för att om jag ska stödja både djurens välmående och faktiskt hjälpa till i forskningen så skulle jag bli en djurtekniker. Det är ett hatat och väldigt kontroversiellt yrke för de som inte vet vad det innebär och även dåligt betalt (är inte alla djuryrken det??).. Men jag tänker inte bara sitta och tycka synd om djuren och undra vad som händer med dem. Jag ska ta hand om dem och se till att de fortfarande har det bra och mår som bäst.

En liten början på våran blogg.. Tanken är att ni som hittar och ser denna blogg och som kanske inte vet så mkt om vårat yrke, nu ska kunna få lite inblick i det vi gör.
Ha det bra sålänge =D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0